Alfalfa buatkan lagi cepat lapar?

Teks : Radhiah Abu
Foto : Radhiah Abu/carian Google (jika gambar dari Google)


Ha, betul ke Alfalfa Shaklee membuatkan consumer makin kuat makan?

Okay, ini cerita kelakar. Dan ini cerita dari sahabat seperjuangan satu group dengan saya dari susur galur yang sama.

Ada sorang customer nak belikan set kurus untuk suami dia. Sementara nak dapatkan set kurus tu, dia fikir nak detoks dulu. Kebetulan dia ada dapat Alfalfa free sempena promosi bulan October yang lepas.

Tapi, tak semena-mena dia mesej beritahu yang suami dia masih lagi kuat makan. Kawan saya ni pun tanyalah cara makan macam mana, pengambilan air okay ke tidak. Sebab risaulah kan kenapa customer kita jadi kuat makan pula. Customer dia jawab, makan Alfalfa selepas makan dan ambil air banyak. Okay, cara makan dah betul dah dan pengambilan air pun okay. Mungkinkah kerana healing crisis?

Nak dijadikan cerita, mereka pun berjumpa. Korek punya korek cerita rupa-rupanya dia bagi suami dia makan sebiji je satu hari!! Adoilah sayang oiii. Dia fikirkan kawan saya salah bagi cara makan ataupun typo (typing error) bila kawan saya beritahu kena makan 10 biji sehari. huhu. Comel sangat taw customer kawan saya ni.

Kesimpulannya, makan Alfalfa tidak menyebabkan anda kuat makan. Ramai bagi feedback yang memberangsangkan seperti mereka lebih cepat kenyang, dan alfalfa itu sendiri curb rasa lapar mereka. Lagi-lagi kalau ambil sekali dengan Lecithin. Sekaligus membuatkan perut yang buncit jadi kempis.


Apapun, pastikan anda dapatkan cara makan yang betul ya. Dalam kes ni kawan saya bagi cara makan dah betul dah cuma ada berlaku salah faham di sini. Selepas itu, dia amalkan cara makan yang betul. Alhamdulillah.

Ini sekadar perkongsian sahaja. Pastikan anda beli Shaklee dari pengedar sah sahaja ya. Jangan beli dari kedai jamu-jamu tiba-tiba pergi cari pengedar sah untuk dapatkan cara makan. Itu tidak adil namanya.

Sekian sahaja.



No comments:

Post a Comment