Bayi kerap bangun malam

Teks : Radhiah Abu
Foto : Radhiah Abu/Google (jika foto dari Google)

Penat, kan kalau baby asyik bangun malam sebab nak menyusu. Kak Dee pun keletihan lately ni sebab Husna asyik bangun dua tiga kali juga sebab nak menyusu. Selalunya Kak Dee akan bangun pagi-pagi sebab nak mengepam. La ni tak dan dah sebab sedar-sedar je dah sampai waktu kena bersiap 😢



Kak Dee kalau lepas balik kerja, awal lagi dah masuk bilik tidur. Sambil susukan anak, mak dia pun tidur sekali. Itu perkara biasa kan? Hehe. Kenapa baby selalu bangun malam nak menyusu?

Satu, sebab baby semakin membesar.
Kedua, sebab susu ibu mudah dihadam.

Selalunya setiap 2 jam baby akan bangun nak menyusu. (Kak Dee rasa macam tak sampai 2 jam pun. Macam baru je kejap tadi lelap mata. Huhu)

Maybe ada mommies yang confuse dan risau kot lah yang anak dia tak cukup susu ke sebab kejap-kejap bangun, kan? Bukan pasal susu tak cukup ya. So, no worries. Susu kita sentiasa cukup untuk baby kita. Janganlah mengeluh kalau asyik kena bangun je. Besar ganjaran untuk mommies yang sanggup bersengkang mata ni.

Kalau mommies rasa penat, letih, tak cukup tidur, stress dan sebagainya, Kak Dee cadangkan mommies cuba tambah dalam diet harian mommies dengan Set Menyusu Shaklee yang lengkap. Bukan je bagi tambah susu, malah tambah tenaga dan tambah cantik lagi adelah.

Biasanya kalau lepas bersalin ni, time ni lah rambut berguguran dengan banyaknya kan? Set Menyusu Shaklee ni membantu mommies mengawal keguguran rambut ni dari jadi lebih banyak sebab kita topup dengan kalsium dan nutrisi yang diperlukan badan. Ada mommies tu bukan sekadar nipis, tapi sampai naik botak kepala dia sebab rambut gugur banyak. Betul?

Mommies yang nak jaga badan dan kecantikan, boleh contact Kak Dee supaya Kak Dee boleh bantu apa yang mommies perlu ambil untuk keperluan diri mommies. Kita kena sayangkan diri kita sebab taknak usia badan kita lebih tua dari usia sebenar kita. Biarlah kita jadi sihat dan tegap macam belasan tahun walaupun umur dah 3 series atau 4 series sekali pun.

With lots of luv,
Kak Dee
Pengedar Sah Shaklee Melaka💜

No comments:

Post a Comment