Kue teow kungfu tu milkbbooster?

Teks : Radhiah Abu

Eh, betul ke kue teow kungfu tu milkbooster? Entahlah. Tapi dua tiga kali jugak kalau Kak Dee pergi singgah makan kat kedai then order kue teow kungfu, esok pagi tu mesti miss B rasa berat. Nak taknak kena pam jugak. Kalau dibiarkan boleh bengkak.

Apa agaknya yang ada dalam kue teow kungfu yang buatkan susu kita jadi banyak? Kak Dee rasa sebabkan dia ada ayam, telur, kengkadang ada kedai yang best sikit tu siap ada daging, sotong dengan udang sekali. Maybe sebab kue teow kungfu tu ada sumber protein. Masa menyusu ni, kita digalakkan ambil makanan dari sumber protein lebih sikit. Sebab tu dalam Shaklee kita suggest ESP. Selain dia bertindak memekatkan susu, dia bagi kulit kita jadi cantik juga taw. Kalau pengambilannya secara konsistenlah. 😊

Yang paling best ialah Alfalfa untuk tambah susu ibu. Sekarang ni semua mommies berlumba lumba nak susukan anak dengan susu ibu sepenuhnya sampai 2 tahun Samalah dengan Kak Dee. Harapnya impian dan cita cita Kak Dee ni seiring dengan usaha. Kalau kita makan milkbooster bergelen gelen, tapi jadual mengepam ke laut, jangan tanya kenapa susu makin kurang tapi berat makin naik ya.

Dalam hal milkbooster ni, setiap orang lain lain dia punya milkbooster. So, kena try and adjust. Tak semestinya milkbooster tu elok untuk si A, elok juga untuk si B. Kadang si B makan tak menjadi pun. Macam kawan Kak Dee, milkbooster dia kopi pekat tu. Tapi tak berapa eloklah kan kalau nak amalkan kopi selalu. Ye dok? Adik ipar Kak Dee pulak milkbooster dia oats. Dia makan oats sebelum tido, esok pagi tu dia pam dapat 9oz. Banyak kan? Try la. Mana tahu sesuai dengan mommies.

Kalau ada yang rasa nak try set penyusuan Shaklee boleh jugak roger roger Kak Dee. Selain kita dapat susukan baby, kita dapat lengkapkan nutrisi dalam badan kita. Kadang kadang kita tak perasan ada vitamin perlu yang terkurang dalam pengambilan makanan harian kita. Tak campur lagi dengan makanan yang dah berkurang vitamin dan mineral dia semasa dalam proses memasak. So, inilah cara yang paling mudah dan ringkas nak topup mana mana vitamin yang terkurang.

Roger Kak Dee untuk soalan lanjut pasal penyusuan :

Radhiah Abu
012-3473350
FB : Radhiah Abu

No comments:

Post a Comment