Kesihatan yang baik bermula dengan nutrisi yang sihat

Teks : Radhiah Abu


Bismillahirrahmanirrahim. Assalamualaikum wmt.wbt.

Alhamdulillah, hari ni masih Allah izinkan untuk bernafas dan menjalani kehidupan seperti biasa, Berbekalkan sistem badan yang kompleks, Kak Dee cuba untuk menjaga kurniaan Allah ni sebaik mungkin. Mulakan hari dengan syukur dan selawat.

Sementara nak bersiap pagi ni, Kak Dee nak tinggalkan sikit jejak. Suami Kak Dee pernah cakap dengan Kak Dee. Dia mintak Kak Dee bertahan sikit untuk berbelanja lebih demi untuk merealisasikan impian kami untuk membina rumah sendiri. Kak Dee ok je. Hehe. Tapi, Kak Dee dah siap siap bagitahu dia yang Kak Dee insyaAllah boleh kawal nafsu untuk benda lain tapi bukan Shaklee. Kak Dee addicted untuk menjaga kesihatan kami sekeluarga. Kak Dee minta izin pada suami untuk beli bekalan makanan kesihatan kami sekeluarga setiap bulan. Alhamdulillah suami izinkan. Restu suami tu kan penting.

Kita ni selalu terdedah dengan bahan kimia dan pencemaran asap setiap hari. Udara kita makin tak bersih dari sehari ke sehari. Banyak pokok pokok dah kena tebang. Dapat pulak kita ni nafsu makan nak makan macam macam kan. Makanan pulak bukan jenis dari yang sihat. Semua berlemak, bergula, bergaram, MSG tinggi. Kita pulak jenis yang bekerjaya. Jenis nak cepat dan segera memanjang. Bila masa nak dapat makanan yang sihat dan cukup segala vitamin dan mineral untuk kekalkan nutrisi yang baik dalam badan kita?

Haaaa kan Kak Dee dah membebel tu. Fikirlah sendiri. Hehe.

Ni jelah satu satunya cara untuk kita lengkapkan nutrisi dalam badan kita iaitu dengan pengambilan vitamin dan mineral seharian dengan Shaklee. Apa yang kita tak perlu nak risau, Shaklee dah siap siap dah buatkan kajian klinikal untuk kita. Dia dah siap dah kirakan berapa dos vitamin dan mineral yang kita perlu ambil dan perlu makan setiap hari. Dia dah completekan siap siap dah vitamin pelengkap apa yang perlu ada dalam setiap vitamin dan mineral yang kita perlu ambil tu supaya stabil pengambilan dia. Tugas kita hanya perlu makan je ikut apa yang disarankan. Lepastu jangan lupa jaga pemakanan dan juga senaman.

Selingan. Terkejut beruk Kak Dee dengar pintu tertutup sendiri! Naseb baik tak kena heart attack. Allahu Akbar. Angin bertiup tadi. Oklah, maybe tu petanda suruh Kak Dee stop membebel. Kak Dee nak siap-siap barang nak pergi kerja ni.

Kalau ada yang berminat nak dapatkan vitamin Shaklee dan konsultasi dari Kak Dee, boleh terus contact Kak Dee ok.

Radhiah Abu
012-3473350
FB : Radhiah Abu

Ingat. Kesihatan yang baik bermula dengan nutrisi yang sihat.
Assalamualaikum. :)

No comments:

Post a Comment