Ostematrix bantu masalah sembelit

Teks : Radhiah Abu
Foto : Radhiah Abu

Masalah sembelit ni bukan perkara yang boleh dipandang remeh ya. Sebab, dengan sembelitlah boleh berlakunya buasir, usus bengkak, saluran najis luka dan sebagainya. Especially ibu berpantang. Perkara ni adalah perkara yang paling mengerikan sampai nak buang air pun takut. Sudahnya, lagi lama najis tu disimpan lagilah sembelit berlaku.

Tapi jangan sedih dan bermuram durja, masalah anda masih boleh diselesaikan dengan pengambilan Ostematrix. Malam tu anda akan tidur dengan lena, esoknya bangun pagi tersenyum je lepas membuang sebab masalah pembuangan anda selesai dengan jayanya. Tak payah dah nak duduk dalam tandas berlama-lama. Dan yang paling penting, bangun pagi terus automatik nak cari tandas. So, macamana Ostematrix ni membantu masalah sembelit ni?



Dalam Ostematrix terdapat Magnesium yang boleh membantu mengelakkan sembelit. Magnesium meningkatkan kandungan air dalam usus dan menggesa berlakunya peristalsis (gerakan dalam usus yang membantu makanan terhadam bergerak dalam usus). Peristalsis juga menolak makanan ke perut.

Efek ni berlaku melalui dua mekanisme :

1. Magnesium merehatkan otot dalam usus - ia membantu membentuk kesan lebih lembut yang mengurangkan masalah sembelit

2. Magnesium 'menarik air' - ia meningkatkan kandungan air dalam usus dan membolehkan usus berfungsi dengan baik.

So, disebabkan Magnesium berfungsi untuk 'menarik air', anda dinasihatkan untuk mengambil air yang banyak selepas makan supplemen Magnesium.

Ostematrix membantu dalam pembentukan dan penjagaan tulang dan gigi dengan membekalkan nutrien-nutrien harian termasuklah kalsium. Ia juga mengandungi Magnesium, Vitamin D dan mineral zink, tembaga dan manganese untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik. Kaplet yang bersaiz kecil dan disalut licin ini juga mudah ditelan.

Ostematrix ni is super powerful. Walaupun harganya murah, tapi sangat sangat sangat membantu anda dalam masalah sembelit. Selain tu, ia juga membuatkan tidur anda lebih lena dan berkualiti taw. Tak cuba tak tahu.

Kalau anda juga menghadapi masalah sukar membuang, selalu sembelit, duduk dalam bilik air lama-lama, terpaksa meneran bersungguh-sungguh, cepat-cepat contact Kak Dee untuk dapatkan Ostematrix anda sekarang. Kak Dee akan beri konsultasi khas untuk anda.

Whatsapp/sms/call : 012-3473350
FB : Radhiah Abu

No comments:

Post a Comment